Tråd: Noe pels ok?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-10, 00:48   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pels ok?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Liker ingen avlivning der det ikke foregår kontant og umiddelbart.

Da burde du jo virkelig like jakt bedre enn slakterier. Jeg syns ikke det virker som du kan noe særlig om dette.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skjønner ikke arve-argumentene jeg, at det skal endre på det etiske ved å bruke pels. Det har noe med signaleffekten man sender ut å gjøre, den gjør ingen forskjell på om pelsen er arvet eller ny. I tillegg kan jeg ikke forstå at det føles ok å ha en haug med døde dyr som man vet har hatt et rimelig kjipt liv kun til ære for pelsjakka hengende rundt kroppen. La dem få varig fred. Amen.

Jeg kan bare snakke for min pels. Ja, det er en haug med døde dyr, men de har ikke hatt det et rimelig kjipt liv, de har levd i frihet. Signalefekten er minimal slik jeg ser det, siden den er såpass spesiell at den ikke ser så veldig ekte ut. Er man bekymret for signaleffekten bør man jo ikke bruke fuskepels heller. I tillegg støtter jeg ikke pelsnæringen på noe vis, når den er kjøpt brukt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat