Tråd: Statussymbol
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-07, 17:11   #77
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi er vel det hele gjengen. Det å kalle andre misunnelige er vel et klassisk argument man tyr til hvis man synes det er ubehagelig å snakke om forbruk.

Jeg synes ikke det er ubehagelig å snakke om forbruk. De sa jeg til deg for noen innlegg siden. Jeg ser absolutt ikke problemet med forbruk, sa jeg, TIL DEG.

Jeg forstår bare ikke at enkelte later til å tro at det ene automatisk utelukker det andre.

Man kan være miljøbevisst, og allikevel ønske seg hytte ved sjøen eller ny bil uten å være materialistisk eller bli stemplet som statusjeger og overforbruker.
Det er vel lettere å forsvare seg med at man ikke ønsker seg hytte eller ny bil, og at det er overforbruk å ha mer enn en bolig, fordi man kanskje innerst inne vet at man dessverre ikke har råd til det i første omgang, og fordi det høres mer miljøvennlig akseptabelt og politisk riktig ut.

Men man kan ikke eie en hytte og kjøre ny bil uten å bli beskyldt for å være omtrent miljøsvin, overforbruker og statusjeger.