Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-10, 13:12   #62
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Forbud mot synlig godteri og brus i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Eh, tror du virkelig at de med reelle kostholdsproblemer hadde latt seg stoppe av å måtte gå inn i et annet rom eller bak et forheng? Hallo. De hadde likevel gjort det. Den eneste forskjellen er at skammen de følte ved å kjøpe godteri hadde blitt enda større.

Hadde mine problemer med søtbehov forsvunnet ved at sjokoladen ble gjemt bak et forheng, så hadde jeg ropt halleluja. Men tenk: så enkelt er det altså ikke.

For å klargjøre hva jeg mente med svaret jeg gav til innlegget her..
-Disse setningene er mulig å vinkle rett over på alkohol og tobakkstilgjengeligheten. (Jeg copy-pasted det hun skrev og byttet ut ordene om snop til alkohol.) Grepene med minsket tilgjengelighet er ikke gjort for å skape skam. Det er små grep, som så vist ikke er voldsom inngripen i folks liv, som gjør det mulig for alle å gå på butikken uten å bli fristet.

De fleste av oss har jo ingen problemer med alkohol og tobakk. Det samme gjelder for næring. Men det er en del mennesker som har det. Og flere og flere får større helseproblemer av det.

Ser man litt lengre enn sin egen nese, så ser man at dette også gjelder barn, i tillegg til mennesker med problemer slik at de ikke kan styre seg. Det er ikke snakk om at alt behov forsvinner med minsket synlighet. Det er poengløst i diskusjonen. Selvfølgelig vil noen som skal-ha-seg-dopet-sitt velge å kjøpe det. (Ps. Ikke fly i vei på avvei nå da)
Ser man litt lengre enn sin egen nese, så ser man at med synligheten borte, så ville mange mennesker og barn sliter med vekten fått det litt lettere.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat