Tråd: Dyrevelferd
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-10, 16:06   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyrevelferd

Denne debatten er jeg gjerne med på

På helt generell basis så er dyrevelferden i Norge svært god.
Men man ser en økning i antall dyretragedier, og det er en kninkende klar sammenheng mellom prispress og nedadgående dyrevelferd.
I tillegg kommer økonomien hos de som driver med produksjonsdyr inn.
Om de får bedre økonomi vil det som regel alltid komme dyra til gode.
Pr i dag jobber mange både 2 og 3 årsverk alene og lever på lønna til kona ( dette er tall som kan bekreftes). Det er jo ingen tvil om at dyra lider under det. Der er alle fagfolk klare. Når bondekona begynner å jobb utenfor fjøset går kalvedødligheten og sykdomsraten på kua opp.
For å fortette den gode dyrevelferden vi har i Norge i dag, må vi innse at velferd for dyra koster penger. Så enkelt er det.
Dessuten føler jeg at kjærledyra er en glemt del av dyreholdet. Vi har ingen kontroll, ingen regler og intet register over disse. Det synes jeg er tragisk. Det er ingen menneskerett å ha dyr!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat