Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-06, 17:46   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg tror det må gjøres noe med HELE det "effektiviseringssamfunnet" vi lever i jeg, for at sykefraværet skal ned

Jeg tror dette jaget om å være effektiv tar knekken på folk, og de får mange plager ut i fra det. Det er jo mange yrker/bedrifter etc som har økt arbeidsmengde, men samme antall arbeidstakere .. og i lengden går ikke det, selv om man kan spare aldri så mye penger på det.

Vi vil alltid ha noen som utnytter systemet, men jeg velger å tro at det er et fåtall.. og at et godt system i forhold til sykdom er et gode vi har igjennom velferdssamfunnet vi lever i, og betaler for.

Og som Nenne nevner; sykehuskøer, og venting på å få bli sjekket ut tar jo enoooormt med tid..
Jeg skal selv bli sjekket ut hos en øre-nese-hals spesialist, og det er over 1,5 mnd ventetid..

Det er vel her problemet ligger. Folk sliter seg ut. Nedbemanning gjør at hver enkelt arbeidstaker må overta mere og mere. Sykefraværet stiger, dette letter jo ikke situasjonen for de som er igjen.

Skal disse som er igjen straffes for at de til slutt blir syke, ved å innføre karensdager?