Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-10, 19:40   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må knegge litt over alle dere som skriver "nei, jeg retusjerer ikke, bare ditt og datt og en buse". Det er jo retusjering! Det er ikke bare det å fjerne valker, porer og poser som er retusjering altså.

Jeg har strengt tatt ikke fjernet en buse, men jeg ville nok gjort det dersom vi hadde et knallgodt bilde til fremkalling/forstørrelse og der var en buse. Ellers fjerner vi røde øyne, hvilket jeg ikke ser på som retusjering, da det er (i mine øyne) å forandre på virkeligheten (så ja, en buse-fjerning er nok retusjering, sånnsett, selv om det ikke endrer på hans egentlige utseende) mens det å fjerne røde øyne er å forandre på en "fotograferingsforårsaket feil". Han HAR jo ikke røde øyne, bare fikk det på bildet, så å fjerne det da er jo ikke å endre på fotoojektets utseende, men på noe fotograferingen forårsaket.