Tråd: Dyrevelferd
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-10, 11:39   #6
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyrevelferd

Jeg vet lite om økonomi i norske fjøs. Korn, kjøtt og melkeproduksjon subsidieres jo men jeg ser klart for meg at den ordningen kanskje ikke er god nok, at det blir 'for' dyrt å drive produksjon som tvinger bønder ut i andre jobber.
Men det er vel ganske strenge krav til velferd i norske fjøs. Det handler vel om hvorvidt vi aksepterer disse kravene. At 'utetidene' til kua er gode nok for oss eller om vi i det hele tatt bryr oss ...
Vi bifaller vel ofte de norske kravene samtidig som vi gladelig kjører til Sverige for å kjøpe det billigste kjøttet ... Og EU har kanskje litt andre krav ...?
Mulig jeg er på jordet her, da må evt noen opplyse meg ...
Hvis det i det hele tatt gir noen mening ...