Tråd: Dyrevelferd
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-10, 12:25   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyrevelferd

Jeg har nesten på følelsen av at folk klager mer på prisen på frukt og grønt enn på kjøtt her i landet? Jeg tenker iallefall ikke så voldsomt over kjøttpriser. Eneste jeg "irriterer" meg over er at feks karbonadedeig er såpass mye dyrere enn feks kjøttdeig. Jeg tror nok flere ville valgt sunnere om prisen var mer lik. Kanskje.

Jeg vet og jeg forstår at jakt er nødvendig her til lands, for det er ikke nok mat til alle. Men det betyr ikke at jeg kunne tenke meg å jakte av den grunn, eller at jeg ikke synes det er ubehagelig å tenke på at de blir skutt. Og jeg tror nok mye ligger der, at mange av oss ikke helt orker å forholde oss til det alltid? Dessuten blir vi foret med ulik informasjon hele tiden - som jeg tror forvirrer folk. Kanskje velger man egg fra frittgående høns fordi det høres bedre ut, og så kan man i etterkant se programmer på tv som viser at de frittgående slettes ikke har de så bra de heller. Det er ikke enkelt.

Men sånn jevnt over tror jeg mange dyr omkring på gårdene i Norge har det bedre nå enn før. Det stilles jo krav om velferd, og mange er mye mer ute nå enn for noen år siden. Ting har endret seg, og jeg tror både brukere og bønder er mer bevisste.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat