Tråd: Statussymbol
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-07, 13:07   #102
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I tillegg kjenner eg at eg blir litt varm når eg les om at biodiesel er unnateke CO2 avgift, akkurat som om den CO2, er betre enn annan CO2. :gaaah:

Til en viss grad så er den jo det. Argumentet som brukes når det gjelder såkalt menneskeskapte klimaforandringer er at bruken av fossile brensler frigir karbon som har vært bundet i 65 millioner år og når dette karbonet reintroduseres forrykkes balansen i atmosfæren.

CO2 fra biodiesel er karbon som er en del av den naturlig kjeden nå og som sånn sett ikke genererer noe netto tilvekst. Det er jo derfor biobrenselanlegg og til en viss grad også avfallsforbrenningsanlegg er miljøvennlige og at CO2-utslippene fra dem ikke er et miljøproblem.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat