Sv: Statussymbol
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Jeg snakker ikke om DEG, Elin, men DET! 
... Sorry da...
Jeg forholdt meg til det du skrev over her da jeg svarte:
Opprinnelig lagt inn av Scarlett
Jeg tar den på meg, gjør du?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett/
Den ene greia med at du har en SUV. Det hadde vært bedre om du hadde en mer miljøvennlig bil? På samme måte som at det som enkeltstående greie hadde vært bedre om den schvære hytta på Oppdal ikke hadde blitt bygget? Og at jeg kan si det uten at det bare er fordi jeg er misunnelig på hytta og/eller SUV'en?
Ja, selvfølgelig hadde det vært bedre i en ideell verden. Jeg har ikke en SUV fordi jeg skal cruise opp og ned Bygdøy allé og Bogstadvn. på shopping for å vise at jeg har dyr bil. Jeg har SUV fordi jeg bruker den slik den skal. På hompete grusveier i svært kupert/bratt terreng. Derfor. Likeledes kjører jeg en ny Golf i Norge. Den er driftssikker, bruker lite bensin pr. mil (miljøvennlig ) og den er mer enn stor nok og bra nok for mine behov på norske asfalterte noenlunde ok veier, og den holder seg godt i pris. Derfor.
MEN jeg beskylder ikke SUV-eiere i Norge for å være mindre miljøbevisst enn meg eller andre av den grunn. De kanskje har tatt andre miljøbevisste valg på andre områder enn meg som jeg ikke vet om. Jeg kan ikke si at bare fordi de har en større bil enn meg så forbruker de konstant og alltid mer enn meg,og er større miljøsvin enn meg.