Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-10, 13:47   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding

Opprinnelig lagt inn av sykkelpappa, her.

Vil det hjelpe å ha en bred, sosial debatt som ikke fører noe sted fordi ingen tør å endre på regelverket som sikrer de sykemeldtes rettigheter (uavhengig av hvor urettferdige su synes de er...)?

Og når det gjelder sykelønssordninger vil jeg si at jeg betaler gladelig skatten min vel vitende om at en og annen snylter får penger urettmessig, enn at systemet skal legges om slik at bare noen få rettmessige mottakere blir truffet. Sett dere inn i situasjonen til den ene, det er verre enn at noen skattekroner går tapt. Nei, sett heller ressursene inn på å oppdage og filleriste snylterne...

For min del hadde de kunnet økt skatten med flere prosent om det gjorde at det ble mer aktive tiltak overfor en del av sykemeldingsgruppene. Det å være langtidssykemeldt er så himla sosialt usunt og isolerende og man bør ha andre tilbud. En 20-åring som har vært sykemeldig i et halvår pga ryggvondt har store problemer å tilpasse seg arbeidslivet senere f.eks.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat