Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-10, 08:49   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kirken stenger ute rullestolbrukere

De rampene er enkle ja. Men i kirkebygg er det ofte trapp, og ganske bratte trapper også. Da holder det ikke med en sånn rampe.

Det er krav til hvor mye rampen kan helle, pga. sikkerhet osv.

Reglene er annerledes for privat bruk, enn det er for offentlig bruk. Dette kan jeg en del om, siden jeg har utvendig rullestolrampe til min jente. Vi hadde vanlig kjøreskinner som vi la oppå trappa før, men det var svært tungvindt å legge på plass hver gang de skulle brukes. Og de var ikke sikre. Jeg falt og slo meg kraftig to ganger før jeg forlangte å få rampe.

Om kirketjener legger frem rampe FØR gudsjeneste, begravelse osv, så er det en ting, men om pårørende skal hjelpe, eller at rullestolbruker selv må ordne dette så kan selv den letteste rampen bli vanskelig å legge frem. Jeg har opplevd en gang tidligere at jeg selv måtte legge frem rampen, for å komme inn i en butikk. Dette var for et par år siden, før den nye loven tredde i kraft. Men slikt er uholdbart synes jeg. Min jente ville aldri kommet seg inn på egenhånd. Så da blir det til at man lar være å besøke den butikken igjen, og det samme ser jeg for meg skjer når man skal i kirken.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat