Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-10, 20:40   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frustrasjon om lus

Jeg vet ikke svaret på det du egentlig spør om. Jeg personlig synes jo at skolen burde være ansvarlig i form av garderobeforhold etc. Og en felles lusesjekk med påfølgende kur hadde sikkert ikke vært dumt. Men, jeg aner ikke om det er noe man kan pålegge eller anse som skolens ansvar. Sjekk med helsesøster, evt kommunelege - siden problemet er så stort.

Har forresten et lite tips til deg, hvis du ønsker å unngå disse lusekurene. Du får kjøpt Nitfree kam hos www.lusfrisnorge.no. Det er den eneste kammen som tar både lus og egg - og man skal kunne bli kvitt lusa ved bruk av bare denne kammen. Dette fordi kammen grer ut en del av eggen og de som ikke blir gredd ut blir skadet. Det er et møysommelig arbeid, som krever tid og nøyaktighet, men verdt det hvis det er slik at dere har det igjen og igjen. Jeg brukte kammen sammen med linimentet og den var utrolig effektiv.

Her har jeg forresten sendt med egen sekk/pose som poden bruker til klærne sine, i tillegg til at han er opplært til at lue og skjerf o.l. alltid skal oppbevares i jakkeermene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat