Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-10, 19:49   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mulig å både ha katt og rotte som kjæledyr?

Her har vi delte erfaringer. De to eldste hadde hetterotter tidligere. Den ene rotta ble tatt av katten. Vi fant bare halen igjen på rommet. Hvordan den kom ut av buret er enda ei gåte.

En hamster har blitt fanget av katten etter at en gutt som var på besøk hos en av sønnene mine ved et uhell tok hamsteren ut av buret uten å vite at katten sto vakt bak sofaen. Katten fanget hamsteren, men vi var raske og reddet hamsteren, men den døde et par dager senere av skadene. Gutten var fra seg av sorg. Han følte jo at det var hans feil, men jeg trøstet og forklarte at det kunne skje alle.

Eldstejenta har marsvin ute, og da ene marsvinet fikk unger, så klarte katten å rive løs nettingen foran inngangsdøra til buret. Og katten spiste ene marsvinungen. Gikk til angrep på de voksne marsvinene også, men de fikk ikke store skader.

Og eldstejenta hadde også en dverghamster som katten gikk til angrep på, og fikk ene foten inn i buret og revet hamsteren ut av sprinklene. Hodet hang fast da jenta mi fant den.

Så hun har tatt et valg, å ikke ha hamster mer. Hun ville heller ha katt om hun fikk velge. Og marsvinburet er sikret med ekstra netting rundt inngangsdøra.

Dette vil jo si at jeg ikke anbefaler katt og hamster i alle fall, og ikke rotte heller. Men det kommer jo litt an på hvor mye katten er inne, hvor buret står og hvor forsiktige dere er. Her har vi hatt litt uflaks rett og slett.

Rotter bør være to ja. Det er min mening. De liker å væreflere. De er sosiale dyr. Det kan bli litt ensomt å være alene. Men man MÅ ikke ha to. Det er lettere å få en rotte tam for å si det slik. Men rotter liker vel å være i flokk. Og da bør dere få begge rottene samtidig. Ellers kan den som kom først være litt slem mot den nye. Bite osv. Det er vår erfaring i alle fall.

Dere vil trenge bur, drikkeflaske, matskål og litt leker, sånn hjul til å løpe i, hus til å gjemme seg i osv. Dere kan lage ting selv, legge inn pinner osv. Saltslikkesten er også lurt.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat