Tråd: Haha ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-07, 12:39   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haha ...

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor det er noe mer negativt å snakke negativt eller le av NM enn noe annet?

Det er mest en sånn sladregreie. Jeg synes ikke noe om at noen går inn i ett rom og gjør et eller annet der, og så løper inn på naborommet og ler (sammen med de som sitter der) av det de gjorde og de teite reaksjonene de fikk.

Siden dette forumet ble startet litt som et slags "overløperforum", så kan det fort bli mye NM-prat, og det har lett for å utarte litt. Derfor er en del av oss litt "føre var" på sånne tråder. Jeg liker ikke den tonen disse trådene ofte får, jeg synes ikke de er heldige for miljøet her inne, og jeg synes det er litt patetisk å være aktiv på to forum og bruke dem til å baktale hverandre, på en måte. NM drives på sin måte, FP på sin. Liker man ikke den ene måten, står man fritt til å trekke seg.

Det er ikke mer "forbudt" å snakke om NM enn andre ting. Men man kan risikere å få mer kritikk eller surmuling fra modder eller andre, hvis man fokuserer mye på hvor teit NM er (for ikke å snakke om hvor teite spesifikke NM-brukere er, noe vi også har hatt et par mindre hyggelige tråder om).

Jeg mener altså ikke dette av hensyn til NM, men av hensyn til FP. Jeg synes vi kan holde slik sladring på et minimum og heller snakke om andre ting.