Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 19:47   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: MÅ man gi ungene grøt?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men altså: Er det ikke noe om at man bør introdusere litt gluten også - med tid og stunder? Spesielt om man er i faresonen for cøliaki.

Derom strides visst de lærde, men jeg vet jeg ar lest og blitt fortalt at det er en foredl å innføre det gradvis (altså, ikke sånn overdose første dag) mens man fortsatt ammer, for å forebygge cøliaki.

Dessuten tenker jeg at det ville jo være kjipt å leve hele livet glutenfritt, om det viser seg at man egentlig tåler det? Så før eller siden "må" det vel introduseres, og da tenker jeg at mens man fortsatt ammer ville vært en fin tid? (Men for all del, Knerten nærmer seg halvannet år, og jeg kan fortsatt si at dette er "mens han fortsatt ammes", sånn litt i alle fall...)