Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 22:02   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ser definitivt poenget når gjelder økonomi. Men jeg er likevel ikke enig og jeg ønsker at menneskeverdet skal komme før upersonlige fødeklinikker. Det er nok sikkert ikke mulig, men for meg blir det feil å tenke økonomi hele tiden. Hvorfor kan man ikke hospitere på større steder for å holde kunnskaper og erfaringer vedlike?

Hvis det bare var økonomi, så ville jeg ikke argumentert for sammenslåing, men det er virkelig ikke mulig å opprettholde skikkelig kompetanse med så lav aktivitet som noen av disse fødestuene har.

Det er en del ting man bare kan bli virkelig trygg på når man gjør det mye og ofte, der etterutdanning ikke er nok. En jordmor som bare er med på én fødsel i uka og som ikke har annen backup enn en fersk turnuslege, vil aldri kunne skilte gi et likeverdig tilbud i en krisesituasjon, som en jordmor som er med på mange fødsler hver eneste dag, som har styrken ved å alltid kunne konferere med kollegaer som er minst like erfarne og som i tillegg har et kobbel av leger bare et knappetrykk unna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat