Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-10, 09:19   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvorfor er det lovlig å avle på dyreraser som er så skjøre at keisersnitt må påregnes ved fødsler? *hjertesukk*

Den satt jeg og tenkte på også. Når en hund er avlet så til de grader "i stykker" sett i fra naturen sin side, at tispen ikke lenger kan regne med å sette valpene til verden på naturlig vis, men må ta keisersnitt, og valpene i tillegg er helt avhengig av at mennesker følger dem opp i etterkant, ved hjelp av mating og overvåking, ellers vil de omkomme - noe de med ganske stor sannsynlighet gjør likevel, kan det se ut til...

Høres ikke ut som en sunn bransje i det heletatt, spør du meg.

Ut over dette, er jeg enig i at en avtale er en avtale - muntlig eller skriftlig. Hun høres ikke veldig profesjonell ut oppdretter i dette tilfellet, som ikke sørger for en skriftlig avtale, det skal sies.

Jeg tror at jeg rett og slett, for å bli kvitt peset - enten sagt rett ut at "beklager, jeg vet dette blir feil, og at jeg nok blir upopulær nå, men jeg akter rett og slett ikke å ha kull på denne hunden, og bryter avtalen vi hadde." - Latt det bli med det, og se hva oppdretter gjør videre. Det er neppe noen sak for rettsvesenet eller konfliktråd dette, så da hadde jeg bare måtte tåle å bli upopulær.

Eller - så hadde jeg satt hunden bort til oppdretter ved første løpetid, latt oppdretter styre med avl og valpekull - og blitt ferdig med hele maset.

Lykke til.