Sv: Norwegian
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
Jo, Norwegian har med cargo og last for de har en del storkundeavtaler og da er de forpliktet til det. Dessuten er det slett ikke alle fly hele dagen som har med cargo, post og slik, det kommer litt an på hvilket fly det er til hvilken tid på døgnet og destinasjon selvfølgelig. Jeg har opplevd å jobbe på et fly med noen få passasjerer faktisk. Til Svalbard. Fordi det var for mye cargo/post til å ta med alle passasjerer. Halve kabinen var fjernet for stoler og lastet med post osv.
Ja, det stemmer nok at mannen kunne bli med flyet uten bagasje dersom det var weight destrictions. Da hadde denne mannen i utgangpunktet en billett til et annet fly. Weight restrictions forekommer. Det kan komme av at man på forhånd vet at det er mye last som skal med flyet, at merparten av passasjerene er sjekket inn og merparten har for mye (overvekt) eller at det er en spesialflygning hvor mye ekstra-bagasje er forhåndsbetalt for, som flygninger med masse fysisk handikappede ombord og dermed mange rullestoler osv., symfoni-orkester med alle instrumentene sine, militærflygninger, eller flygning til destinasjoner hvor landingsbanen ikke tåler maks last ved landing.
Det er en grunn til at man er strenge med vektbegrensningene ombord i fly og at man egentlig er pålagt å betale dersom man har overvekt.
Spørsmålet om bagasjen din på Norwegian må du nesten spørre Norwegian om, for det vet jeg ikke. Kanskje det står noe om det inne på nettsidene til Norwegian. Jeg vil TRO at du ikke trenger betale for bagasjen, men at du da også ikke kan regne med at du kan ta med 40 kilo....
Tydeligvis har Kjos et problem........ Litt stormannsgal kanskje??
|