Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Men jeg må si at jeg steilet litt i helgen. Vi hadde bursdagsselskap for snuppa. Hun ble 5 år. På døra hadde vi hengt svarte sjørøverballonger for å symbolisere at det var her det var bursdag. En av barna kom for sent, og moren kom med følgende forklaring: "Vi skjønte ikke hvor det var, for det skulle jo være jentebursdag og så var det pyntet med svarte ballonger, så vi brukte så mye tid på å lete etter et sted som var pyntet for en jentebursdag."
Det er når det er helt utenkelig å pynte med svarte sjørøverballonger til en jentebursdag at jeg blir betenkt. Snuppa syntes forøvrig at ballongene var skikkelig kule.
Hæ? :grinele: Herregud så teit. Vi pynter alltid med Cars eller lignende, fordi jenta mi er ganske "guttete" i smaken både når det gjelder leker, klær og interesser generelt, så de skulle jammen få lett seg ihjel her også. Her er det faktisk kun lillebror som leker med dukkevogn og elsker smykker og rosa og glitter. Og det får han fullstendig lov til, selvsagt. Og hadde det vært omvendt, at jenta elsket prinsessedill og gutten elsket biler og Bakugan, hadde jeg ikke gjort noe utav det heller. De får like det de liker.
Jeg vet om folk (spesielt fedre) som får helt noia av at guttebarnet leker med dukker eller vil ha en rosa genser på seg, jeg skjønner ikke oppstyret.