Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 19:34   #163
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dere som er for unisexklær for barn, synes dere også det burde være mer unisexklær for voksne? Foretrekker dere å gå i skjorte og bukse og ikke skjørt og topp?

På jobb foretrekker jeg bukse og skjorte, ja. Gjerne en skjorte med et snitt som passer til litt pupper og bittelitt midje, men jeg har mye oftere på meg det enn skjørt og topp. Jeg har riktignok litt Odd Molly og Chill, så jeg kan jo være "jentete" også.

Det som plager meg mest med kjønnsdelte klær er at jentebuksene er så innmari trange og guttebuksene så veldig baggy og jeg gikk omtrent i taket da jeg så at fjorårets guttebukser på H&M var med falsk boksershortskant, de gikk helt ned i størrelse 86. Hva er poenget med det, liksom?

Jeg har en gutt som er lang og relativt slank, og det å finne bukser som i det hele tatt holder seg oppe har til nå vært en utfordring. Og lillesøster er mer kompakt og der har jeg hatt motsatt problem, jeg har hatt noen bomkjøp med bukser som hun overhodet ikke har hatt mulighet til å få på seg. Heldigvis har hun hatt storebrors bukser å arve, så hun har så hun klarer seg. Men jeg synes det er trist at lillesøster, som jo bare litt solid bygget, skal risikere å oppleve at flere av kjedebutikkenes jentebukser ikke passer henne. Hun er så liten enda at jeg klarer å passe på henne, men det kommer vel en tid da hun vil være med og kjøpe klær. Det kommer til å bli festlig, du.