Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 19:55   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter = fag, gutter = gøy

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En ting er nokså sikkert, de guttene som blir oppdratt til å bli sånn toske-macho, de greier seg dårlig. De er upopulære i arbeidslivet, har problemer med å få seg en partner og ikke minst, dårlige på å beholde partneren. Det siste er vel nesten den største risikofaktoren for å ikke ha bra livskvalitet for menn, å ikke ha et fungerende partnerskap.

Dette er jeg opptatt av for tiden. Jeg underviser mange gutter på yrkesfag og endel av guttene er toske-macho (godt uttrykk! ). Nå er 2. klassingene mine et halvt år unna arbeidslivet og jeg må si at jeg lurer på hvordan de skal klare overgangen fra sin egen bobletilværelse hvor de glorifiserer egen macho-het til det karikerte og over til å skulle forholde seg til sosiale spilleregler som er (forhåpentligvis) helt annerledes.

Om du eller andre har linker til undersøkelser eller artikler om dette temaet, vil jeg veldig gjerne ha det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat