Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 20:52   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jenter= fag, gutter = gøy

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hmmmm? Nå lærer vel alle individer forskjellig, gjør de ikke?

Det som er aller mest bekymringsfullt er jo at faller du ut av videregående, så går det skikkelig dårlig med deg. Uansett kjønn. Dårligere helse, lavere lønn, lettere uføretrygdet, det er stusslige greier altså.

Man bør virkelig tviholde på ungdommene gjennom vgs, med evt. individuelle opplegg, mer fokus på psykisk helse (jeg har en tese om at mange av de som faller ut gjør det pga psyken), mer oppfølging av barnevernsungdommene, og kanskje noe annet opplegg rundt borteboerne. Hybeltilværelsen kan være tøff for 16-åringer.

Til siste setning: Ja, den er det. Å beholde noen vg. skoler i utkantene hadde vært en god idè. I Hordaland er det snart bare store skoler som gjelder. Og, ja: Alle lærer forskjellig, det var derfor jeg skrev generelt. Mener jeg har lest (og ikke minst erfart, selv om det kanskje ikke teller?) at flere gutter enn jenter lærer av å gjøre ting, ikke bare lese/høre om dem. Best lærer man nok av en kombinasjon, og det gjelder jo både gutter og jenter.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat