Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 10:19   #66
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Jeg tror jeg må være litt sær og rar. Jeg klarer ikke å tenke at troll av ulike sorter er underholdende. Jeg gidder ikke bruke tid på fjas. Fordi jeg har bedre ting å ta meg til, rett og slett.

Jeg kjenner at jeg gir litt blanke i om andre bruker forumet til å fortelle løgner og få sympati. Sannheten kommer ofte for en dag uansett. Og jeg kjenner at jeg glatt klarer å hoppe over å lese innlegg fra brukere som virker mistenksomme. Jeg har sluttet å bruke tid og energi på slike tråder og slike brukere. Jeg velger å tro på vedkommende, frem til det motsatte er bevist, men hopper glatt over tråder som virker FOR voldsomme til å være sanne. Da kan jeg godt trekke meg tilbake. Jeg er mulig en godtroende person.

Jeg kjenner også at jeg føler meg mistenkeliggjort, pga. jeg vet at en del brukere, ikke kun her på FP, har trodd jeg har vært eller er et troll. Derfor blir ofte slike tråder litt ubehagelige, men jeg får meg også noen tankevekkere. Og vet jo godt at det er mine tanker og følelser det er noe galt med. Men kjenner at jeg gir litt mer "bæng" nå, enn jeg gjorde før. Folk for ta meg sånn som jeg er. Men etter slike tråder, så får jeg meg en tankevekker, med tanke på hva jeg i fremtiden vil dele med andre, skrive om i det åpne forum. Jeg får jo et inntrykk om hva som er ok, og hva som ikke er ok på en måte.

Jeg har ikke inntrykk av at det er, eller har vært mange troll her inne. På andre forum har jeg sett og opplevd troll.

Jeg tenker, at uansett om man er troll 1, 2 eller 3, så sliter man med sine ting, det ligger årsaker bak når man har slike behov for å fremstille seg selv sånn på nett. Tenker at type 3 troll ikke alltid har det så greit med seg selv. At man har behov for oppmerksomhet. Ofte trenger jo slike brukere hjelp.

Jeg ser jo minuset med troll av type 3, der mange brukere bruker tid og energi på å svare, for så å finne ut at alt bare var løgn og tull. Og som Kie skriver, så går dette utover brukere som virkelig har store utfordringer og problemer i livet, og som har få å prate med IRL, og som bruker nettet som terapi, eller for å få råd og hjelp. Slik jeg har gjort litt for mye av. Men det er det jeg mener med å få lærepenger. Ofte, i alle fall for meg, så må man få noen lærepenger før man lærer.

Ser jo at mange her inne bruker forumet på forskjellige måter, og jeg har ofte en følelse av at jeg tar det meste litt for seriøst. Jeg har hatt stor glede av FP på mange måter, fordi forumet virker seriøst, og med lite troll og tull.

Men jeg klarer ikke lengre å irritere meg over trollene. Det blir litt for fjernt i min verden nå. Jeg hopper heller over tråder og brukere som virker trollete.

Jeg er litt sur i dag. Men jeg tror jeg fikk frem det jeg mente allikevel.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat