Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-07, 21:50   #32
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan det med bikkjer?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Altså, når man vet hvordan man skal oppdra hunden trenger man jo ikke gå kurs med hver eneste hund. Men jeg får inntrykk av at du ikke kan noe om hund i det hele tatt.

Det er da hundevante mennesker som har problemet med markering inne. Det tar tid og tålmodighet og mye vasking. Til slutt går det bra, og man har et flott liv sammen med hunden.

Når det gjelder hundefolk som mener de er eksperter, har jeg sett alt for mange eksempler på at hundene er underernærte, på en langhåret hund (f.eks. setter) skal ikke ribbena synes godt. Det finnes hunder som skjelver for den minste ting, og ikke tåler kulde i det hele tatt. Ofte ser jeg hunder som skjelver, med halen mellom bena. Eierne er eksperter! Jøss!
Jeg har aldri gått kurs, aldri hatt dyrene i bur annet enn i bilen. Vi har tre koselige dyr med hver sin personlighet. Ok, de bjeffer, spesielt på dørklokka, men de er familiemedlemmer. To av dem er omplasseringshunder og jeg vet at de trives hos oss.