Sv: Honda er litt vinglepetter og trenger råd. Speilrefleks Canon vs kompakt
Jeg tror ikke 500D er så mye mindre og lettere enn 350D? Er ikke de ganske like i størrelse? Det er klart 350 blir diger om man har på ekstra batterigrep, men det kan man jo greit kutte ut dersom man ikke har behov for veldig mye ekstra batterikapasitet. Jeg tror du raskt vil vende deg til å bruke det uten, om du begynte med det. Og 500D eller det nye 550D er utvilsomt en stor forbedring fra 350D. Jeg vil tro du kan bruke det meste av objektiver etc som har funket greit på 350D.
Dersom jeg måtte velge enten eller ville JEG sevfølgelig valgt speilrefleks, men det er jo fordi jeg synes fotografering er morsomt og synes det er avgjørende å ha muligheter for ulike innstllinger. Og så har jeg et lite kompktkamera når jeg bare skal dkumentere og vil ha med noe lite og lett. Om man ikke gidder å sette seg inn i litt grunnleggende fototeknikk og bare bruker helautomatikk, tror jeg at det kan være like greit med et skikkelig bra kompaktkamera. Det er jo liten tvil om at det er enklere å ta med seg og det finnes jo mange supre av den slags på markedet.
Såååå for å si det kort fotointeressen og forventet bruksområde bør avgjørde hvilket kameravalg, mener nå jeg 
|