Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-10, 19:47   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Allium - short rows

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jo, du skal ha hele veien, men du snur et par masker før sidesømmen. Så snur du et par masker før forrige snuing neste gang, og så videre.

Hvor mange du trenger kommer an på hvor stor du er og hvor tykt garnet er. Du må måle, regne ut hvor mye ekstra lengde du trenger, finne ut hvor mange omganger det blir, og finne ut hvor mange masker du skal forkorte hver omgang med for at du ikke ender med den korteste raden bare midt på. Hvis det var forståelig?

Jeg pleier bare å strikke i vei med ca. tre masker kortere hver gang (litt mer med tynt garn), prøve underveis og se om det ser sånn rimelig ok ut.

Det jeg ikke skjønner med dette er om de ekstra radene skal være sånn

xxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxx

eller omvendt? (OK, her skulle det vær mellomrom i starten også så det blir symmetrisk, men det vises ikke) Eller, egentlig skjønner jeg ikke så veldig mye, må jeg innrømme. Kommer alle på en gang, eller noen innimellom, eller hva? *har tydeligvis mer pupper enn hjerne*

banana er ikke aktiv   Svar med sitat