Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-10, 00:12   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Hmmm.. det forekommer meg litt uklart hva du mener med snikdiagnostisering?

Snikdiagnostiseringen kommer fra min egen opplevelse. Vi var på ultralyd utelukkende for å vite at det var liv laga, siden jeg sliter med hab.abort.
Når ultralydteknikeren da bruker myyyye tid på å få fosteret til å flytte på seg for å få et godt nok mål på nakkefolden, enda han kan vise helt tydelig at den er langt fra de målene man ikke vil ha, så ble det helt feil. Det var ikke derfor vi var der, og jeg sa også i fra om at det var ikke var nødvendig å styre med det målet - jeg bryr meg ikke nå og brydde meg ikke da.
De færreste i terminklubben min på DetAndreStedet har vært til tidlig ultralyd for å sjekke nakkefold, de har vært der for å se at det er liv. Og da kaller jeg det snikdiagnostisering, når man får disse opplysningene UTEN å be om det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat