Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-10, 20:42   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MÅ man gi ungene grøt?

Jeg har cøliaki selv (fant det ut etter at jeg fikk første barn), og jeg oppfattet det slik at det anbefales å innføre gluten mens man ammer. Så det prøvde jeg å få til, men måtte gi opp amminga ved 6 mnd (hadde heldigvis litt i fryseren til bruk i grøt). Jeg sier som en annen over her: det er urealistsik å holde ham unna gluten resten av barndommen, med mindre det er en veldig god medisinsk grunn for det. Altså: cøliaki. Og det kan du jo ikke vite om han får, før han evt har spist gluten en stund. Begge mine barn spiser vanlig brød i lange baner, og det fortsetter de med til det eventuelt skulle oppstå en medisinsk indikasjon for noe annet.

Hvis du ikke gir industrigrøt, er det vikitg å få i ham nok jern. Legge mel i bløt lenge, osv. Gi most c-vitaminrik frukt ved siden av. Den slags ting.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat