Sv: Reklamere på sofa?
Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.
Altså, jeg kan reklamere på nupper (det er igrunn bare det som er problemet) og få 50 % avslag på sofaen? Vi betalte ca 11 000 for den, og kan muligens få igjen 5500,- ? 
Ta kontakt med dem, forklar dem at stoffet har blitt "slaskete" og at det nupper. De sender en mann som tar bilder og bekrefter. Deretter får du beskjed om å plukke ut en ny sofa til samme pris hos dem. Du går i butikken og kikker, men finner ikke noe som passer med dine krav (vi slet i hvertfall maks). Da foreslår du at du kan få et avslag i pris. Ikke godta midre enn 50%. Vips så betaler de pengene ut til deg. Dog; du må nok regne med at du må kjøpe ny sofa om ikke alt for lenge. Fyllet i putene kommer til å sige, og det er overhengende fare for at den begynner å knirke. Skjønt, om du har spart disse to andre klagene, så kan du faktisk reklamere på dem i ettertid, selv om du har godtatt en godgjørelse for den andre feilen.
Alternativet er å få en ny sofa av samme slag. Klage på denne også for samme feil. Få nok en ny sofa og klage en tredje gang, for så å heve kjøpet.
Skjønt, de var ikke vanskelige når jeg tok opp muligheten for å heve kjøpet.
Om ikke jeg tar mye feil.