Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 11:25   #14
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan giftet du deg?

Morsomt å mimre litt!

Vi hadde egentlig lyst til å gifte oss på eller i nærheten av mine foreldres hytte, men fant ut at det ble for vanskelig logistisk pga diverse lite mobile gjester osv. I stedet hadde vi vielse og bryllupsfest i byen på fredagen. Først formell vielse med nærmeste familie og forlovere i tinghuset, deretter hadde vi en "privat" sermoni med en taler fra HEF i festlokalet, Tromsø kunstmuseum. Der hadde vi leid inn en fiolinist som spilte litt også, og vi fikk gå ned ei gammel trapp hånd i hånd mens alle gjestene sto i inngangspartiet nedenfor trappa og så på at vi satte på ringer og kysset. Vi hadde villet gjøre festen så rimelig som mulig men med mange gjester, så vi satset på bestilt koldtbord og hjemmelagede kaker. Serverte alkoholfri drikke med mulighet for at man selv kunne kjøpe øl og vin i baren. Etter middag, taler, polynese og bryllupsvals gikk gjestene hjem og vi kjørte bil ut til familiehytta. Rodde over til hytta rundt klokka fire i strålende solskinn, og danset en liten brudevals for oss selv på brygga. Det tror jeg var den aller fineste stunden. Neste dag kom de av gjestene som hadde anledning utover til hytta og feiret St.Hans sammen med oss. Det ble bading i elva, grilling, bål og Trivial Pursuit-spilling til de små timer. Veldig kjekt å få en "fridag" sammen med gjestene etter selve bryllupsdagen som var litt preget av alt som skulle skje og organiseres. Det var en veldig fin opplevelse alt sammen.

Men: Hvis vi skulle ha giftet oss i dag tror jeg vi hadde gjort det helt annerledes. Kanskje bare reist et sted alene eller med forlovere og hatt en spesiell markering for oss selv. Vanskelig å si.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat