Sv: Lekesnowboard
Opprinnelig lagt inn av Sola, her.
Jeg kjøpte skikkelig snowboardpakke til Emily til jul for 1499,-. Jeg hadde ikke betalt 500,- for et leke-plastikkbrett. Da hadde jeg heller kjøpt en skikkelig snowboardpakke. Evt. hadde jeg droppet skoene, det går an å stå med vanlige sko i små bakker i hvertfall. Men det er vel utsolgt for de små brettene overalt.
Anbefaler IKKE å ha ordentlig snowboard med vanlige sko. Skoene og binningene er formet sånn at man skal stå støtt. Det gjør man ikke med vanlige sko i ordentlige binningen. Vært der gjort det og fikk et knee øddelagt
Turbo har frost sitt plastik brett bare for å leke med og øve seg, han liker det men er ikke trygg i lange bakker derfor har jeg ikke ett vits med ordentlig enda.
Oftest har han cheroxene i, for de som passer best i binningene. de er lette å få stramme å passe godt om foten. Men dette er ikke optimalt. Eks ikke i en slaombakke, eller "fjell"side men ned en liten bakke er det helt greit