Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-07, 17:48   #17
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Espressomaskin - hvilket merke har du?

Hm... Jeg skjønner at jeg like godt kan lete i litt lavere prisklasser. Jeg er glad i kaffe, men verken en entusiast eller spesielt kresen av meg. Dessuten drikker jeg sjelden eller aldri ren espresso, så da er det kanskje litt "over the top" med en slik maskin.

Men altså, jeg kunne tenke meg en maskin med en god steamer som lager tykt og godt melkeskum (ikke sånt tynt skvip, det skal være kafékvalitet!), som er grei å betjene og som også lager god espresso. Noen anbefalinger? Denne Francis-maskinen kunne jeg ha tenkt meg nesten bare for designets skyld, men den scoret altså dårlig på melkeskummet. Teofelia - stemmer dette?

Finnes det forresten noen gode "kombimaskiner" som både har espresso/ steamfunksjon samt ordinær kaffetrakter? Noe slikt er gubben nemlig interessert i, siden vi strengt tatt trenger en ny, god trakter også. Men jeg tipper det er vanskelig å få i pose og sekk..?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat