Sv: "Hvorfor drikker du ikke"
Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.
For øvrig har Heilo vært vitne til hvordan jeg ikke drakk alkohol i flere år, samtidig som jeg nektet for at jeg var "avholds". Jeg bare drakk tilfeldigvis ikke. I det hele tatt. En av grunnene var at det virket så skummelt å definere seg selv som det i vårt alkoholfokuserte samfunn, særlig helt i begynnelsen av tjueåra.
Jeg tok faktisk valget om å være totalavholds da jeg var 20 og må si at det var rimelig tøft til tider i og med at man stadig var i sosiale settinger hvor alkohol var en selvsagt greie. Jeg møtte ingen eller liten forståelse for mitt valg og ble beskyldt for å være vanvittig stuck up. og nettopp siden jeg var så "stuck up" så hadde jeg jo ekstra godt av en real fyllekule For ikke å glemme alle som skulle sjenke meg!!
Til slutt ble jeg så fed up av alle de tåpelige reaksjonene at jeg bestemte meg for å være avholdskvinnen med stor A, jeg skulle bevise en gang for alle at man kunne ha det like morro på byen selv uten en dråpe alkohol innabords. Jeg danset glatt på podier og lignende helt edru, noe som faktisk mange ikke tør selv når de har drukket.