Tråd: Marsvin
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 21:58   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsvin

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi fikk langhårede marsvin for 4 måneder siden, og her om dagen så fant jeg ut at de faktisk må bades. De klarer ikke å holde seg rene selv med den lange pelsen. Vi har bare gredd dem og klippet vekk pelsklumper, men nå i helga skal det bading til også. Vi har et lite hus i buret deres, for de liker og gjemme seg. Hvis ikke så måtte vi hatt så mye høy i buret hele tiden de kunne gjemme seg i, men de spiser enorme mengder høy så da måtte vi hatt veldig mye inni der. Bedre med huset synes jeg, og bare fersk spisehøy, ikke sovehøy.

Marsvin liker seg ofte ikke så godt alene, det kan være lurt å ha to. Vi har to søstre som er sammen i buret. Det er jo ikke så mye mere jobb med 2 marsvin som ett.

Skifte buret minst 1 gang i uka og vi bruker mye sagflis i buret. Henter bare sagflis på sagbruket i store søppelsekker. Den sagflisen en kjøper på dyrebutikken er veldig smått og bøssete, samt veldig dyr.

Om du klipper pelsen holder de seg helt fine. Jeg har i alle fall gjort det med mitt langhårede, og det er ikke noe problem. Klipper henne ganske snau tre ganger i året omtrent.

Ellers så slutter jeg meg til koret her. De BØR være minst to sammen. Du kommer til å merke at dyret har det bedre når det ikke er alene. De snakker sammen og er veldig søte kjæledyr for barn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat