Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-07, 23:03   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Bilstol for besteforeldre

Nå har bestefar i Trondheim begynt å lure på om han skal kjøpe egen bilstol til barnebarna sine.

Stolen må selvfølgelig være godkjent, og helst komme høyt opp på alle tester. Besteforeldrene i Bergen har allerede vært ute og skaffet en multistol, som bare kan stå forovervendt, men som passer for barn fra 9-25 kg. Så vidt jeg skjønner så kommer ikke disse stolene godt fra ulike tester fra forbrukerombudet - men det er bedre enn vår stol festet feil. Jeg er også en bakfram-forkjemper, men innser at for kortere opphold hos besteforeldre fungerer ikke alltid disse prinsippene. Kameler er ganske drøye saker å fordøye...

Men har noen erfaringer med slike helgarderingsstoler? Bestefar har gitt meg ansvar, sikkert fordi han vet at jeg er strengere enn søstera mi. Stolen i Bergen aner jeg ikke en gang hva heter, tror ikke jeg kan tenke så mye på et eventuelt testresultat.

Fram til nå har vi enten tatt med stol, eller fått leid av barnesikringen på stedet. I Bergen har vi stort sett med egen bil, så behovet der er litt annerledes.

Takknemlig for alle innspill, men fint om vi kan ta den evige forovervendtdiskusjonen et annet sted.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat