Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 15:55   #81
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

Jeg syns ikke det er så rart at en liten unge på fire-fem år (som har fått med seg at det er farlig å røyke, og sannsynligvis føler ganske stort ubehag ved å være tilstede i røyken) prøver å informere om det. At barnet har foreldre som syns det er greit å utsette barnet for røykeavdelingen på et utested, er ganske mye verre enn hva slags kommentarer barnet utsetter røykende omgivelser for. Ingen bombe at de ikke griper inn når barnet kaller andre dumme, liksom.

Sønnen min informerte også (da han var litt mindre) sin røykende bestemor om at røyking var farlig og at man kunne bli veldig syk og dø av det. Han var dypt rystet da han kort tid etterpå oppdaget at hun sto på verandaen og røykte - hadde hun ikke skjønt hva han sa?! Da hun kom med noen (ganske dårlige) unnskyldninger ristet han trist på hodet og sa: "Jaja - ikke røyk her borte ved meg - jeg vil leve!"

Ellers har jeg aldri opplevd at han har prøvd å misjonere overfor røykere (det er vel egentlig ikke så ofte han treffer på noen), men jeg føler ikke noe stort behov for å "formilde" det med røyking overfor ham. Det ER jo veldig dumt, farlig og lukter vondt. Men jeg ville selvfølgelig snakket til barnet mitt om han gikk bort til noen og kalte dem for dumme.

Sist redigert av Filifjonka : 13-03-10 kl 16:00.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat