Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 19:54   #26
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barnevernet svikter fullstendig

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg blir dårlig av å lese.
Her står det mer om saken:
http://www.aftenposten.no/amagasinet/article3561647.ece

Jeg lurer på hvilket regelverk fylkesnemda forholder seg når de avviser slike saker. Når det er så mange bekymringsmeldinger og åpenbart omsorgssvikt, så skal moren tas hensyn til gjentatte ganger. Jeg er så jævla uenig i dette biologiske prinsippet som står så sterkt, det er nesten ufattelig. Det er vel langt på overtid å se på regelverket som regulerer arbeidet til barnevernet. Jeg ser det settes fokus på det nå, men kommer til å skje noe konkret, eller bare blir det bluss i media til neste sak dukker opp.

Jeg kjenner til en sak som nylig var oppe i fylkesnemnda, der barnet ble tilbakeført mor med begrunnelse at det ikke var bevist at omsorgssvikten hadde preget barnets oppførsel nok. Det er så hårreisende at det er ikke til å holde ut. Dette barnet ble bl.a. jevnlig slått av moren.