Sv: Privat barnepass/barnevakt - hva betaler man pr. time/måned?
Pga at vi begge jobber turnuser må vi ha barnevakter utenom barnehage/skole. Vi har valgt å bruke et par flinke 17-årige jenter som vi stoler på. De henter minsten i barnehagen når de er ferdige på skolen selv og lager mat til alle 3 ungene, hjelper til med lekser og legger ungene. Jeg er hjemme i 23-tiden. Da har de to store klart seg selv fra de er ferdige på skolen og til barnevakten kommer hjem med minsten. Dette gjelder jo kvelder i ukedager og helger, men de passer også barna på dagtid i helgene når vi begge jobber. Da kommer de i halv sju-tia og gjør det vi ville gjort med dem frem til jeg kommer hjem halv 4.
Jeg synes ikke det er ideelt å måtte ha pass i tillegg til barnehage og skole, men hva skal man gjøre da? Hans turnus går over 5 uker og min over 6 uker, vakter blir derfor hele tiden å krasje på den ene eller andre måten.
Til nå har vi betalt jentene 300 kr for ei sånn vakt. De synes det er greit betalt men jeg blir å øke etterhvert som de blir eldre i håp om å beholde de lengst mulig.
For å presisere, dette gjelder ikke hver uke altså, men innimellom når turnusene krasjer.