Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-10, 17:44   #7
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Privat barnepass/barnevakt - hva betaler man pr. time/måned?

Pga at vi begge jobber turnuser må vi ha barnevakter utenom barnehage/skole. Vi har valgt å bruke et par flinke 17-årige jenter som vi stoler på. De henter minsten i barnehagen når de er ferdige på skolen selv og lager mat til alle 3 ungene, hjelper til med lekser og legger ungene. Jeg er hjemme i 23-tiden. Da har de to store klart seg selv fra de er ferdige på skolen og til barnevakten kommer hjem med minsten. Dette gjelder jo kvelder i ukedager og helger, men de passer også barna på dagtid i helgene når vi begge jobber. Da kommer de i halv sju-tia og gjør det vi ville gjort med dem frem til jeg kommer hjem halv 4.
Jeg synes ikke det er ideelt å måtte ha pass i tillegg til barnehage og skole, men hva skal man gjøre da? Hans turnus går over 5 uker og min over 6 uker, vakter blir derfor hele tiden å krasje på den ene eller andre måten.
Til nå har vi betalt jentene 300 kr for ei sånn vakt. De synes det er greit betalt men jeg blir å øke etterhvert som de blir eldre i håp om å beholde de lengst mulig.
For å presisere, dette gjelder ikke hver uke altså, men innimellom når turnusene krasjer.