Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-10, 20:42   #19
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helsparkling, noe man kan klare selv?

Ja, eg lurer litt på underlaget eg. Sparkel er jo litt vått, så kan det hende at underlaget slår seg på grunn av fuktigheten medan sparkel tørkar?

Eg har heilsparkla ein del vegger. Dvs, dette var faktisk på gipsplater, men platene var kutta opp i ørten små bitar. (Grunnen til dette er lang og komplisert - ein gal skipselektriker som budde der før innstallerte alsken greier i veggene). For å få dette fint måtte vi heilsparkle veggene. Min mann hadde ikkje håndlaget. Eg fekk det til - men eg er generelt flinkare med hendene enn han. Så det er ikkje sikkert at det er den som er best til å sage som er best til å sparkle altså.

Det var jobb, men det gjekk da. Mange tynne lag som sagt over her. La tørke, og pusse. Eg sparkla sikkert både 4 og 5 gonger, så det gjekk jo mange dagar før veggen var ferdig. Brukte ferdig sparkelmasse - syns absolutt det var best og lettast.

Eg hadde nok vurdert å berre skifte ut gipsplatene ja.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat