Sv: Freshe opp hagen før hussalg
Det er mye lettere når man ser bilder, ja. Jeg tenker umiddelbart at det dreier seg om å lure øyet. Ikea har billige keramikkpotter av grei størrelse (koster et sted mellom 40 og 50 kroner). Jeg tror jeg hadde 12-14 av dem da vi solgte, men jeg hadde jo brukt et par sesonger på dem, da.
Noen fylles med blomster (med farge på, jeg synes det er langt finere med mange av en farge/type enn mislykkede sammenplantninger). Noen har du grønt i, og varierer litt på høyden. Du kommer langt med noen hundrelapper på Plantasjen, kjøp eks et par sypresser på en meters størrelse. Da har du et greit utgangspunkt for fine grupper, og det beste er at du tar med deg alt sammen når du flytter.
Sett krukkene i grupper, gjerne med litt høydeforskjell. Har du en fin stein eller murblokker, kan du bygge opp eks en av tre krukker en smule. For en dag kan det være stilig og forsvarlig å ta ut en fin krakk, en stol eller noe annet som det kan stå potter på - noe som skaper liv i arrangementet. Plant gjerne i andre ting du har liggende - sinkbøtter, mugger - det skal ikke mye til. Da ser hagen fresh og fin ut, og folk kjøper ikke hus med tanke på det som kanskje vokser opp til sommeren.
Da hadde i alle fall ikke vi kjøpt her. *snufs*
|