Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-10, 21:32   #104
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?

Det hender jeg ønsker meg til et hjørne uten buisness-folk når jeg reiser med småbarn. For disse med pen dressjakke og koffert/bærbar pc er ofte litt mer enn middels lite tolerante selv om barnet ikke lager mye lyd. Det holder ofte i grunnen at det _er_ der før de ser veldig brydd ut.

Jeg er for øvrig tilhenger av å velge restaurant etter behov. Hvis jeg skal ha romantisk date uten barn går vi ikke på Egon en søndag kl 16. Da vet jeg at halve byens barnefamilier inkludert naboene sitter rundt der. Imidlertid forventer jeg der en god del toleranse for vanlig barnebråk. På samme måte tar jeg ikke med meg ettåringen på Chablis klokken 20 en lørdagskveld. Der ville ikke han greid å holde nødvendig standard. Åtteåringen min hadde kanskje greid det, men selv han ville jeg følt var en mann for mye der og da tror jeg. Jeg føler veldig på hva andre måtte tenke om oss.

Egentlig er det litt morsomt det der med at vi gjerne vil se at foreldrene prøver å ordne opp når et barn beveger seg litt utenfor forventet adferdsspekter. Jeg er ingen høyrøstet person, så hvis jeg skal vise tydelig at jeg gjør noe med situasjonen tror jeg de hadde blitt mer utrygge og det hadde virket mot sin hensikt hvis hensikten er å roe barnet ned. Men jeg tenker sånn selv også, jeg blir litt irritert hvis foreldre tilsynelatende bare aksepterer at barna forstyrrer hele flyet/toget/restauranten.