Sv: Hjernevask
Opprinnelig lagt inn av Scarlett;
Jeg svippet innom debatten og ble så satt ut av hun blonde kriminologen som mente at hun ikke var lekperson innen biologi selv om hun ikke hadde studert det, siden hun hadde lest mye om det.
:switchswitch:
Jeg synes man må være ganske flink til å lese selektiv informasjon hvis man virkelig skal tro at vi er upåvirket av både våre gener og samfunnet. Også synes jeg det er veldig pussig hvordan man nesten fornærmer homofile hvis man tror det OGSÅ er en sosialiseringskomponent (hvordan forklarer man ellers at det bare er 51-52 % korrelasjon mellom genetisk identiske tvillinger, og at man ser en statistisk opphopning hos personer med en viss plass i søskenflokken?). På motsatt vis er det en nærmest en brannfakkel å påstå at det OGSÅ er biologiske forskjeller i preferanser mellom kjønn, til tross for at disse kommer tydelig frem blant barn i alle kulturer.
Jeg tror mange blander sammen om noe er valgt og at det er sosialisert frem. På samme måte som at noen tror at fordi vi er født med preferanser, så kan man forsvare å gi folk ulike muligheter.
Jeg oppfattet henne som at hun sa at hun hadde studert biologi ved siden av kriminologien fordi hun irriterte seg over at det ikke var en del av selve studiet, så en av oss må ha misforstått blondinen. 
Ellers enig med du.