Tråd: Buddy
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-10, 10:01   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Buddy

Tidligere har man vel i hvert fall operert med rundt 30 000 km levetid på batteriene til Buddy, forutsatt optimalt god lading og vedlikehold. Batteripakkene koster vel fra ca. 30 000 kr. Da har man vel videre for etterinstallasjon flere opsjoner i dag ut i fra hva man ønsker å betale, hva man ønsker av rekkevidde, hva man ønsker av vekt på batteripakken osv.

Tilstand for batteripakke blir da veldig viktig når man kjøper en slik bil bruk, og dette er elementer som regnes som slitasjedeler, og ikke har mer enn 2 års reklamasjonstid etter kjøpsloven.

Man vil kunne se at en del brukte er langt dyrere enn andre av samme årsmodell pga. de kanskje allerede har kjøpt ny batteripakke.

Personlig hadde jeg aldri satt meg inn i en slik annet enn i sentrumstrafikk i lav fart. Med tanke på rundt usikkerheten også rundt vedlikeholdskostnader for batterier, generelle kjøreegenskaper, sikkerhet osv. hadde jeg i hvert fall selv valgt en tradisjonell bil per i dag om det ikke hadde vært helt spesielle forhold å legge til grunn. Hvordan prisene vil holde seg etter hvert som teknologiene her utvikler seg, spesielt med tanke på utviklingen i henhold til seriehybrider og pluginhybrider, blir også et spørsmål. For meg virker i hvert fall en seriehybrid eller pluginhybrid som en langt bedre løsning, og man burde begynne å se enkelte biler på markedet fra neste år av. Skulle jeg se mitt eget bruk, vil sikkert 75 % av bruken av bilen være dekket av kun eldrift på serie- eller pluginhybrid.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat