Sv: AVIS bilutleie
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg har dårlig erfaring med Avis, men det hørtes uansett ut som om du har fått en god deal. De dårlige erfaringene har skjedd i Spania, og da går det på at det er tillegg for alt mulig i hele verden sånn ca - slik at det gjerne blir bortimot det dobbelte i pris av det som først blir angitt. I tillegg til at de krevde oss for oppbrukt full tank når bilen var nesten tom da vi tok den over, i tillegg til annet småplukk. I Spania krever de også betaling hvis det skulle være den minste ripe eller noe sånt i lakken (så man må sjekke den med lupe før man begynner å kjøre med den), samt ekstraforsikringer som vi har erfart at automatisk ligger inne i andre bilselskap, som gjerne er billigere enn Avis på den første oppgitte prisen. Hvordan disse tingene er i Norge vet jeg ikke.
(Ikke meningen å svartmale Avis altså, men du ba om tips - så da bidro jeg med våre erfaringer.)
Ja det er litt ting som dette jeg frykter. At prisen reellt sett blir en helt annen enn den først oppgitt. Men nå har jeg sjekket litt, og det er weekend tilbud jeg har fått og det er mye billigere enn vanlig leie på ukedagene. Tenker at om jeg skal gå på en smell, så finner jeg det ut uten å ha lagt i altfor mye i selve leieprisen om ikke annet.
Takk for svar!
|