Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-10, 22:01   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets påskenøtt: gjenkjenn forfatteren av disse tekstene (gjetting i annen tråd)

Zoë

Jeg synes man dummer seg ut som voksen om man ikke er tydelig på hva som er ok å si til andre mennesker og ikke. Jeg ønsker både for mine egne barn, de jeg underviser og barn i sin alminnelighet at de skal være tilstrekkelig skodd sosialt til å fungere og trives i samfunnet på de fleste sosiale arenaer.

Om et barn slår, setter du deg med på huk og spør i sokratesk stil i en evighet da også? Man er tydelig på at å slå er uakseptabelt. Sårende ord er i samme kategori som å slå. begge deler er helt sosialt uakseptabelt. Det er veldig, veldig positivt for barn om de skjønner dette tidlig - sjansene for gode vennskap og gode menneskemøter generelt er betraktelig større enn om man forstår barnet i så stor grad at man ser mellom fingrene med f.eks slag og krenkende betegnelser.

Sist redigert av Teofelia : 05-04-10 kl 23:05.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat