Sv: Årets påskenøtt: gjenkjenn forfatteren av disse tekstene (gjetting i annen tråd)
Heiko
For meg handler det verken om vonde,dumme eller bra ting, men om en generel holdning/ verdensoppfattning.
De valgene jeg har tatt tok jeg ut fra de forutsettningene jeg hadde der og da. Det vil si at den kunnskapen, erfaringen,følelsene og relasjonene eller mangel på sådanne som styrte det valget jeg tok. Om jeg så endte opp med en kjip mann eller feil studie, ja så får det så være. Senere, når jeg har gjort meg nye erfaringer tar jeg nye valg. Heldigvis tar de fleste av oss til oss lærdom og da blir forhåpentligvis de valgene vi tar mer informerte og forhåpentligvis bedre.
Alt dette styrer jeg. Jeg kan virkelig ikke forholde meg til at Noen, som i Skjebnen eller høyere makter, bestemmer hva som skal skje i mitt liv. Da er det jo nesten bare å sette seg ned og vente på at det Skjebnen har bestemt skal skje. Uansett hva man gjør, så spiller det jo da ingen rolle så lenge denne skjebnen eller tilfeldighetene har bestemt seg for noe annet.
Det er da en fryktelig tanke! 
Sist redigert av Teofelia : 05-04-10 kl 23:09.
|