Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Dette vil selvsagt variere innad i byen, som i mange andre byer. Men man trenger jo ikke bo i sentrum for at dette skal være annerledes? Da tror jeg du har sett litt lite av Oslo. Vi bor 5 minutters gange fra markagrensa. Det tar 12 minutter med banen til byen. Jeg sykler til jobb på 5 minutter. Mannen tar banen til jobb på 10 minutter (+7 minutter å gå til banen).
Jeg har ikke sett lite av Oslo altså, og jeg fornekter ikke at man kan bosette seg slik i forhold til jobb at det kan gå helt fint, bor man slik til at begges jobber og kollektivtransport ligger greit i forhold til hverandre er det slett ikke verre reiseveier der enn her. Jeg er nok litt farget av slik vi bodde og reiste da vi bodde der. Hvis man må reise noe sted samtidig med alle andre og man enten må bytte kollektivtransport eller man må bruke bil, så tar ting tid. Det gjør det i og for seg her også, men det er mindre målestokk. Hvor slitsomt man synes det er å bruke tid på transport varierer vel fra person til person, for meg er det viktig å unngå akkurat det.