Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-10, 19:04   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Colorline kontra Fjordline fra Kristiansand

Jeg har tatt Fjord-cat (som er den fergen som går med Fjordline fra Krs om sommeren) til Danmark mange ganger i den tiden den het Mastercat.

En ting er sikkert.. Den er IKKE like stødig som Colorlines ferger, men den går kjappere.

Jeg har en gang tatt den båten da det var for høye bølger til at den egentlig kunne gå og to ganger når det har vært helt på grensen.
Det er som en berg og dalbane og da er det bare å holde seg fast. Er det 4 meter bølger får man ikke gå rundt ombord på egenhånd nei. Da stenger taxfree og man bør holde seg på stedet hvil.

Skroget på Fjordcaten gjør at den hopper på bølgene. Det gir en annen bølgeopplevelse enn med båter med vanlig skrog.
I tillegg er Fjordcaten veldig mye mindre enn Superspeed som Colorline har.

Colorlines båter har også flere fasiliteter.

Jeg hadde absolutt valgt Colorline hvis jeg skulle reist med barn og det var snakk om noenlunde lik pris. Fjordcaten er veldig grei i bølger opp mot 2 meter og selv om den ikke har samme fasiliteter som Superspeed er den en grei transportmåte.

En ting som taler til Fjordlines fordel er at det tar ufattelig lang tid å komme seg ut av Colorlines ferge med bil. Man kan være skikkelig uheldig og komme langt bak i bilkøa. Det går mye kjappere på Fjordline siden både båten og bildekket er veldig mye mindre.

*erfaren danskebåtharry*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat