Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Fint at du sier det er fordommer, for det er nok nettopp det det er. Jeg tror det er minst like skummelt å bo i en liten bygd der man er prisgitt at miljøet er bra. Bor man på et større sted, er det lettere å styre unna dårlige miljøer og oppsøke de bedre. Det er ikke alle ungdommer som henger rundt spor 19 på Oslo S - dessuten er politiet veldig oppmerksomme på dette miljøet og følger tett opp.
Jeg tror nok du har rett, ting vi er vant til føles mer trygt enn det som er fremmed. Sånn er det bare. Jeg kjenner ei som er vokst opp på Majorstua, hun er ikke det minste redd for å gå alene gjennom byen midt på natta. Slottsparken etter midnatt alene kunne ikke ha ramlet meg inn langsomt engang, det synes jeg er kjempeskummelt. Jeg vet ikke om det er noen grunn til at jeg skulle være redd der, men det er jeg. Delvis fordi det var ett av stedene tanta mi nekta meg å gå alene i Oslo da jeg flyttet dit som 18-åring. Jeg kan derimot fint bevege meg mutters alene langs landeveien en sen kveld. Jeg vet ikke om dette egentlig er tryggere enn slottsparken rent statistisk, men det er sånn det føles.
Men jeg ser på et vis for meg at det er flere fallgruber for tenåringer i Oslo (jada og i Trondheim/andre byer også kanskje) enn på mindre steder? Det må da være lettere å havne i feil gjeng når det finnes en feil gjeng? Eller blir det helt feil?